Wydawnictwo Port – Twoje miejsce na mapie świata!
W lutym na wydawniczej mapie pojawił się nowy port – Wydawnictwo PORT. Znajdą się w nim wyłącznie starannie dobrane publikacje non-fiction z dziedzin historii, geopolityki, stosunków międzynarodowych, ekonomii i sztucznej inteligencji. PORT zajmie się światem przeszłym, teraźniejszym i przyszłym. Opowie historię od starożytnych Greków aż po ludzkie kolonie na Marsie.
Tak jak porty od wieków były miejscami spotkań, wymiany myśli i początkami wielkich podróży, tak Wydawnictwo PORT stanie się przystanią dla książek, które opowiedzą o świecie, historii, globalnych procesach, przeszłości i przyszłości.
„Coraz więcej osób ma wrażenie, że świat znów przyspieszył. Że kręci się jeszcze szybciej i trudno za nim nadążyć. Dlatego wszyscy potrzebujemy kompasu, który pozwoli nam uniknąć sztormu i obrać kurs na bezpieczne wody. Tym właśnie mają być książki PORTU. Chcemy dać ludziom narzędzia, dzięki którym zrozumieją współczesne zmiany na świecie i wyciągną odpowiednie wnioski z historii” – mówi Szymon Langowski, dyrektor wydawniczy Wydawnictwa PORT, wcześniej związany z Wydawnictwem Poznańskim, gdzie tworzył m.in. serię popularnonaukową ZROZUM oraz z Wydawnictwem Otwartym, w którym stworzył imprint HI:STORY.
Porty od wieków były miejscami spotkań i początkami wielkich podróży. Wydawnictwo PORT stanie się taką przystanią dla książek. Tak jak Gdynia na początku XX wieku stała się polskim oknem na świat, tak PORT opublikuje książki, które otworzą odbiorców na nowe idee, wielkie historie i kluczowe pytania o przyszłość. Wydawnictwo PORT to miejsce, w którym książki będą kompasem, a czytelnicy – odkrywcami.
Wydawnictwo PORT jest imprintem Wydawnictwa Marginesy.
nasz zespół
Szymon Langowski
Dyrektor wydawniczy
Absolwent dziennikarstwa oraz resocjalizacji na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu. Wcześniej związany z Wydawnictwem Poznańskim (w którym tworzył m.in. serię popularnonaukową ZROZUM) oraz Wydawnictwem Otwartym (gdzie tworzył imprint HI:STORY). Uwielbia podróże do Włoch i w polskie góry. Zwiedza zamki, fotografuje i interesuje się historią od kiedy pierwszy raz obejrzał film animowany o Asteriksie.
Julita Różak
Specjalistka ds. promocji
Absolwentka kulturoznawstwa i filologii polskiej. Wcześniej związana z Wydawnictwem Czarne, gdzie promowała książki takich autorek jak Aneta Prymaka-Oniszk, Alicja Urbanik-Kopeć, Claire Keegan czy Tove Ditlevsen. Kocha koty, odkąd z jej rodziną zamieszkał Felek, a książki – odkąd pierwszy raz przeczytała Harry’ego Pottera. W Wydawnictwie PORT jest odpowiedzialna za promocję.
j.rozak@wydawnictwoport.pl
Wojciech Radziwon
Kierownik ds. sprzedaży
Absolwent Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego. Od dziecka miłośnik książek, stały bywalec księgarń i antykwariatów.
Od ponad dziesięciu lat związany z rynkiem książki. Przeszedł wszystkie szczeble obsługi handlowej i dystrybucji książek. Od rozwożenia towaru do księgarń, przez rozkładanie książek na półkach, po ustalanie strategii dystrybucyjnej. W naszym wydawnictwie odpowiedzialny za kreowanie polityki sprzedażowej – dba o to, by czytelnicy mieli możliwie najlepszy dostęp do naszych książek.
Marzena Brynda
Starsza specjalistka ds. sprzedaży
Rozliczenia, faktury, zestawienia – Marzena uwielbia nie tylko książki, ale i liczby. Zawsze ma przygotowany arkusz w Excelu, o który zaraz zapytasz. Do tego wie wszystko o zasadach zdrowego żywienia i (co więcej!) potrafi zastosować je w praktyce.
Adam Górnicki
Specjalista ds. sprzedaży
Z branżą książek związany od 16 lat. Zaczął od otwierania listów w niemieckim wydawnictwie, a teraz sprzedaje książki. Jeżeli na stoisku targowym zobaczysz wiecznie uśmiechniętego, wysokiego faceta to na pewno będzie to on.
Uwielbia podróże. Nie ma dla niego problemu, żeby po pracy wsiąść w samochód i po paru godzinach wysiąść na morskiej plaży. Woda, to jego żywioł. Od małego, jak tylko ją widział, od razu chciał do niej wskakiwać. Latem woda, pływanie i żagle, a zimą stoki, śnieg i narty. Po prostu pozytywnie zakręcony specjalista.
Dorota Sztrubel
Starsza specjalistka ds. sprzedaży
Współpracuje z dystrybutorem naszych książek firmą L&L oraz hurtowniami. Buduje i utrzymuje kontakty biznesowe z partnerami handlowymi, odpowiada za dokumentację handlową. Koordynuje wszelkie działania targowe oraz sprzedaż promocyjną książek na spotkaniach autorskich. Nadzoruje przygotowanie, promocję, reklamę i sprzedaż e-booków. Sporządza oferty handlowe i promocyjne dla bibliotek.
Agnieszka Skłodowska
Graficzka
Zajmuje się projektowaniem graficznym oraz ilustracją. Absolwentka wydziału Sztuk Wizualnych Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. W Marginesach zajmuje się projektowaniem wizualnym na potrzeby działań promocyjnych oraz identyfikacją marki w Internecie.
Jej działania skupione są wokół kolażu, co stanowi pole do wielu eksperymentów. Eksploruje materiały z domeny publicznej i łączy je z rysunkiem i fotografią tworząc wielowarstwowe struktury. Jej największą inspiracją jest natura, w swoich pracach często wraca do motywu wędrującego domku przemierzającego nieodkryte krainy pełne ogromnych roślin, owadów i dzikich żywiołów.
https://www.instagram.com/odnies/
Paulina Kurek
Specjalistka ds. produkcji
Absolwentka fotografii na Uniwersytecie Zielonogórskim oraz Wyższego Studium Fotografii AFA we Wrocławiu.
W Wydawnictwie Marginesy pracuje od 2013 roku, zajmuje się kontaktami z drukarniami, produkcją książek papierowych, ebooków oraz audiobooków.
Aleksandra Kanicka
Specjalistka ds. produkcji ebooków i audiobooków
Studentka kierunku Publikowanie Współczesne na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Człowiek wielu fandomów, miłośniczka fikcji wszelakiej i swetrów. Jako dzieciak zakochała się w książkach, nie przeszło jej do dziś.
W Marginesach zajmuje się produkcją e-booków i audiobooków.
Jan Morka
Kontroler finansowy
Absolwent Politechniki Warszawskiej, programu MBA oraz studiów podyplomowych z zakresu finansów na Akademii Koźmińskiego w Warszawie (dawniej WSPiZ im. L.Koźmińskiego).
Ma wieloletnie doświadczenia w zarządzaniu księgowością spółek handlowych i produkcyjnych.
W Marginesach odpowiedzialny jest za kontroling finansowy, raportowanie do Grupy Bonnier oraz za internetową platformę sprzedażową.
Krzysztof Grudziński
Prezes zarządu
Absolwent Politechniki Gdańskiej Wydziału Telekomunikacji i programu MBA Uniwersytetu Minnesota przy Szkole Głównej Handlowej.
Pracę rozpoczął w 1993 roku w Master Food Polska (dzisiaj Mars Polska) od stanowiska przedstawiciela handlowego, a zakończył w roku 2003 na stanowisku dyrektora handlowego. W latach 2004–2009 jako Prezes Zarządu zarządzał Vin & Spirit Luksusowa S.A., polskim oddziałem szwedzkiej firmy Absolut Spirit. W latach 2009–2010 pełnił funkcję Prezesa Zarządu Hoop Polska.
Hanna Mirska-Grudzińska
Członkini zarządu
Aabsolwentka filologii polskiej Uniwersytetu Gdańskiego i podyplomowych studiów edytorskich. Wcześniej związana z wydawnictwami Prószyński i S-ka oraz Muza. W 2008 roku założyła wydawnictwo Marginesy, w którym odpowiada za plan wydawniczy.